Laman

Isnin, 4 Februari 2013

PERJALANAN 2012 - 2013

Alhamdulillah..sedar atau tidak angka tahun sudah bertambah..namun..Berkat usaha MMT dan rakan-rakan yang masih cintakan pusaka asli ini untuk bernaung di IPG..membuatkan kelas latihan silat cekak pusaka hanafi di belakang gymnasium IPG Kampus Perlis masih bernafas..tahniah di ucapkan..dan syukur lillah di atas keizinanNya untuk kita meneruskan lagi persilatan perguruan cekak di bumi IPG Kampus Perlis ini.

Latihan Pertama Januari 2013


Tahun 2012 menyaksikan beberapa peristiwa penting iaitu Karnival Wajadiri di Negeri Sembilan, Kursus Penyelarasan Buah silat, Majlis Petua oleh YM Guru Utama di Dewan Pulai, Demo Hari Gerko 2012 yang di sambut sekali Majlis Perpisahan Ahli-Ahli Semester Akhir dan Ujian Sijil Rendah Persilatan yang diadakan di UiTM Arau. Dan penutup tirai 2012 berakhir dengan Mesyuarat Agung pembubaran MMT 2012 dan pelantikan jawatankuasa baru yang bakal meneruskan perjuangan silat cekak di bumi IPG Perlis yang bertuah ini. 

Walaupun pulang dengan tangan kosong namun Wajadiri 2012
memberikan kesan yang positif kpd ahli-ahli..semoga berjumpa
lagi di Kelantan Jun ini.

Usai sudah berdemo di Pulako, Oktober 2012


SRP (Ujian Sijil Rendah Persilatan)


Cuti semester 2012 turut menyaksikan beberapa ahli IPG Kampus Perlis mewakilkan diri ke perjumpaan terbesar para tenaga pengajar Silat Cekak Pusaka Hanafi yang di adakan di Dewan DBKL Kuala Lumpur. 

Semoga tahun ini juga padat dengan aktiviti-aktiviti menarik buat santapan jasmani & rohani ahli-ahli serta bakal-bakal ahli Silat Cekak Pusaka Hanafi. Dengan barisan kepimpinan baru dibawah saudara Ali Sufi Mazlan..di harapkan tahun 2013 menjadi tahun yang lebih bermakna buat ahli keluarga Silat Cekak Pusaka Hanafi Ipg Kampus Perlis. Semoga Allah permudahkan segala urusan MMT baru dalam menyokong delegasi Yang Mulia Guru Utama di dalam mengembangkan Silat Cekak di IPG kita khasnya, dan di negara & dunia amnya..Insyaallah usaha yang di sematkan niat yang betul serta doa yang tidak putus, akan dipermudahkan dan diberkati..semoga impian mencatat Rekod Dunia pada 2015 nanti juga tercapai insyaAllah..


~seNAFAS seUDARAseGERAK seARAH 
seASLI seBUDAYA~~



























1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

:)